dinsdag, 22 april 2014 02:00

Wie kent Hillie?

Fotopuzzle

Het plaatje toont een zeker Hillie, staande voor de huishoudschool in Borger. Wie kent dit meiske?

Oplossing

Het heeft wat telefoontjes en navraag gekost, maar uiteindelijk is toch bekend wie het meisje is, dat afgebeeld stond in de vorige fotopuzzle. De redactie kreeg de eerste tios van de dames Roelie Wilms-Kuik en Klaasje Folkerts-Vos: het zou gaan om ene Hillie Klaassens-Venema. Speurwerk van Roelie Piening-Eising leidde ons vervolgens naar mevr. Dina Huls-Klaassens in Emmen. Dina bleek de dochter te zijn van de afgebeelde Hillie Klaassens-Venema, geboren op 6 september 1928 in de Veenhof nabij Gieten. Als jong meisje diende ze bij de burgemeester Nijenhuis in Gieten. Op de foto staat ze in werktenue vermoedelijk voor de toenmalige lagere school in de schoolstraat te gieten, waar buiten de schooluren ook les werd gegeven in huishoudelijke vakken. Momenteel wordt ze verpleegd in De Blerik te Emmen.

Plaats reactie

Beveiligingscode