De redactie heeft weer een aantal voor u hopelijk interessante artikelen geplaatst.

• H. Warring heeft zich verdiept in de patatkramen van J. Steenbergen.
  • J. Pranger heeft een zoektocht gemaakt om mensen weer bijeen te brengen, waar een zakhorloge een belangrijke rol speelde. Bovendien heeft Pranger een artikel over een aardappelschipper geschreven.
  • H. Moek kijkt honderd jaar terug in de serie: ‘Wat gedaan is en geschied’.
  • Tevens heeft H. Moek zich verdiept in de verzetsman Dolf Hoving, door Moek betiteld als een moedig, rechtvaardig, avontuurlijk, sociaal en vaderlandslievend persoon.

Op 13 februari 2016 is het dertig jaar geleden dat de Stichting Harm Tiesing is opgericht. De redactie vraagt om uw medewerking. Wat zou het leuk zijn als u alleen of met iemand anders herinneringen / wetenswaardigheden / beschrijvingen van vroeger aan ons doet toe komen. In ons tijdschrift komen we er op terug. We hopen dat u massaal meedoet.

Natuurlijk is er weer ruimte ingepland voor de middenpaginafoto en de fotopuzzel. Vermeldenswaard is nog dat in Ellertshaar op 11 december 2014 een monument is onthuld ter ere van de inwoners in Ellertshaar die lid waren van het verzet en de knokploeg Noord-Drenthe in de Tweede Wereldoorlog. Zie het artikel ‘opdat wij niet vergeten’.