Dikke Verhalen aflevering 61: Het oude dorp 7

Het oude dorp 7

Vanaf de kerk gaan we de wandeling voortzetten in Het Oude Dorp. We hebben het over de panden, over de mensen die er gewoond hebben en wat die allemaal beleefd hebben. De presentator bemerkt dat er wel erg veel afgebroken is en dat een lange termijn visie niet altijd aanwezig was.

1 reactie

• Geertje Dekkers-Smegen

Zojuist even genoten van het oude Borger. Het ging over de boerderij van fam. Smegen. In januari 1938 ben ik, Geertje Smegen, hier geboren. In november 1938 zijn wij verhuisd naar de Brug-Maeth aan de Buinerstraat. Opa Willem Smegen was toen al overleden.

Zoeken naar onderwerpen

Dikke Verhalen

Dikke Verhalen is het stamtafel programma waarin Jans Polling sprak met gasten in Hotel Bieze in Borger, die herinneringen ophaalden aan het Borger of een Drents dorp van vroeger. U kunt selecteren op een jaargang of met behulp van zoekwoorden. Ook is het mogelijk om zelf reacties te plaatsen,zo krijgen we steeds meer historische informatie. Kortom, veel plezier bij Dikke Verhalen!

Laatste reactie van bezoekers

1 reactie

• Geertje Dekkers-Smegen

Steun Stichting Harm Tiesing, word donateur!